Intervalltrening – hvor lange drag?
Trening, Vitenskap

Intervalltrening – hvor lange drag?

Intervalltrening er en effektiv komponent til treningen på sykkel, men hvilken intervalltrening er mest effektiv? En relativt fersk forskningsartikkel tok for seg nettopp dette spørsmålet. Hvor lange intervalldrag gir best trening?

Den kjente coachen og forfatteren Joe Friel skriver i detalj hva resultatet ble. Høyst anbefalt å lese denne artikkelen: http://www.joefrielsblog.com/2014/07/high-intensity-interval-duration.html

Fortell om dette til andre:Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

2 thoughts on “Intervalltrening – hvor lange drag?

  1. Hei Kjeld
    Spennende lesning. Morsomt å se at du er så dedikert, og at du har flott fremgang. Har fått litt ryggproblemet igjen, men er ikke helt slått ut. Trener litt men ikke sykkel for øyeblikket.
    jeg har vært igjennom mye av den samme litteraturen som deg, og syntes watt trening er spennende. Inviterer deg på kaffe en dag du har tid for å diskutere trening. Gi lyd når du får lyst og en mulighet. Her er en interessant artikkel som du kanskje ikke har lest.
    Lykke til med trening og ritt!
    http://www.sykling.no/organisasjon/sportslig/Documents/UTHOLDENHETSTRENING_5_kort%20versjonU-ref.pdf

    1. Hei! Moro å se at du synes det var spennende lesning. Denne plassen bruker jeg til å samle tankene og skape system i det jeg leser, trening er ganske nytt for meg. Leit å høre at ryggen din ikke er bra, håper det ordner seg. Det er trivelig på turer med deg. Hyggelig å få invitasjon på en kaffe, jeg er jo alltid kaffetørst!

      Artikkelen var svært bra, tusen takk! Det er interessant å se at i avsluttningen kommer det faktisk frem at norges beste syklister trener 3 harde økter i uken, i snitt per år. Det er mye hard trening, i antall timer blekner det sikkert i forhold til langturene. Dette er noe å man kan eksperimentere med!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *