Treningsplan for første del av høsten 2016
Trening

Treningsplan for første del av høsten 2016

Etter to uker treningsfri i juli blir det hardt å starte opp igjen. Det som ikke kommer frem i planen, men er likevel det viktigste er videre arbeid med BMI’en, det er okey å være litt sulten! Follorittet er brutalt for en tung kar som meg. Ellers gjelder det å være fleksibel i forhold til planlagte økter. En fjelltur eller joggetur skal kunne flettes inn.

Planen kan ansees som en build-plan. Etter en lang sesong med mye mengde er det viktigere å fokusere på riktig intensitet mer enn volum.

En liten endring i forhold til rittvalg: Follorittet utgår til fordel for Sandefjorde Grand Tour.

https://www.facebook.com/sykkelfestival

http://www.sykkelfestival.no/

UkeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndag
29Kommer hjem fra USARelativt kort vekkeøkt: VO2max og terskeldragTest: 20 min, Fv98 Climb, Venge3x12min Over-Under, 2min 95%, 2min 105%, 5 min RIRolig 40-90km6x8min: 1 minute 130%, 3min 97%, 4min 94%. 5 min RIRolig 40-90km
30Fri3x20 min sweetspot, 5min RI8x4min: 2 min 110%, 2min 100%. 2 min RIRolig 40-90kmRolig 40-90km5x9min Over-Under: 2 min 95%, 1 min 120%. 6 min RIRolig 40-90km
31Fri8x3 min: 3 min 120%, 3 min RI3x12min 85%, 3 min RI4x10min: 5min 95%, 5min økende til 115%, 3min RIRolig 40-90km6x10min: 95-99%, ved 2,4,6,8min: 5 sec 150-180% sprints, 3 min RIRolig 40-90km
32Fri3x14min: 2min 115%, 2.5min 105%, 3 min 95%, samme vei tilbake, 30 sec mellom hvert step. 3 min RI3x12min 85%, 3 min RI3x10min: 1min 130%, 1min rolig. 8 min RIRolig 40-90kmKort økt, racevekker vo2max drag.Øyeren Rundt
33FriFri3x12min 85%, 3 min RIRolig 30-50kmFriKort økt, racevekker vo2max drag.Follorittet
Fortell om dette til andre:Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *