Treningsplan – Sesong 2015
Trening

Treningsplan – Sesong 2015

Periodisering

Kort fortalt blir dette en periodisert treningsplan: Blokkperiodisering med 2-3 intensitetsperioder(4-5 uker lange). Lankjøring/styrke/base-ferdighetsperioder i mellom intensitetsperiodene. Starter med med en intensitetsperiode i midten av November.

Det hele visualisers i et regneark. Fra sesongstart til og med et tenkt ritt i August 2015.

Events og ritt jeg ser for meg: Treningscamp på Gran Canaria med KIF, 10. mars. Ett hovedritt i slutten av mai. Dette blir KIF lag 2 hovedritt.

Dette var i alle fall planen da jeg startet å planlegge!

Offseason

Tiden fra nå frem til start er en off-season periode. Jeg ønsket opprinnelig å trene maks styrke i beina. Jeg er usikker på om jeg får til det. Derimot skal jeg i stedet inkoporere minst en core-styrkeøkt i uken. Utover dette er treningsopplegg frivillig. Alt fra Cyclocross, løping, gåturer eller landevei er lov. Alt er lov, gjelder bare å holde seg i aktivitet samtidig som man lader batteriene mentalt.

Treningsplan for sesong 2015

Planen sees i sin helhet nedenfor, nesten… Jeg mangler å planlegge trening etter hovedrittet i mai. Jeg har prøvd å planlegge denne delen, men det rett og slett så langt frem i tid at jeg ikke har klart det. Tiden det er snakk om omhandler også sommerferie, det gjør det enda vanskeligere å planlegge treningen. Så, jeg har det som åpent punkt pr nå. Denne delen planlegges når det nærmer seg litt.

Fortell om dette til andre:Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *